Grauzdētas sojas pupiņas ir bagātas ar vitamīniem, minerālvielām, olbaltumvielām un labajiem taukiem, turklāt, tās satur arī izoflavonus, kuri ilgtermiņā spēj pasargāt no kardiovaskulāro slimību attīstīšanās. Šķiedrvielu saturs šajās pupiņās sniedz Tev ilgstošu sāta sajūtu, savukārt tajās esošie ogļhidrāti un olbaltumvielas kalpo kā barības vielas smadzenēm un muskuļiem, vienlaikus saglabājot enerģiju. Daudzos pārtikas preču veikalos grauzdētas sojas pupiņas ir nopērkamas ar dažādām garšām, tomēr jāņem vērā, ka reizēm tām mēdz būt visai augsts sāls saturs, kā arī pievienotas mākslīgas krāsvielas, aromatizētāji un konservanti, tādēļ pirms to iegādes iesakām vienmēr izlasīt etiķeti un pārliecināties par Tevis izvēlētā produkta uzturvērtību.

Enerģija, olbaltumvielas un labie tauki

Viena tasīte grauzdētu sojas pupiņu satur 68 gramus olbaltumvielu un 14 gramus šķiedrvielu. Tas ir vairāk olbaltumvielu nekā 200 gramos liellopa gaļas un vairāk šķiedrvielu nekā 4 porcijās kliju pārslu. Ja Tev ne vienmēr pietiek laiks pilnvērtīgām ēdienreizēm, tase sojas pupiņu ir lielisks veids kā vairot enerģiju un uzņemt 776 vērtīgas kalorijas. Šādā porcijā nav holesterīna, un tā satur 37 gramus tauku, no kuriem tikai 5 grami ir piesātinātie tauki. Lielāko daļu tauku satura sojas pupiņās veido sirds veselībai draudzīgās taukskābes, piemēram, linolskābe, kura var palīdzēt pazemināt triglicerīdu līmeni asinīs, kā arī uzturēt ZBL (zema blīvuma lipoproteīnu) holesterīna līmeni veselībai drošās robežās.

B vitamīns un K vitamīns

Sojas pupiņas lietojot tās lielā daudzumā satur B grupas vitamīnus. Tasīte grauzdēto pupiņu satur vairāk nekā 100 procentus no riboflavīna ieteicamās dienas devas – šis vitamīns palīdz Tavam organismam ražot enerģiju un, kā apliecina Merilendas universitātes Medicīnas centra pētījums, tas darbojas kā antioksidants, cīnoties ar kaitīgajiem brīvajiem radikāļiem. Tāpat tase grauzdētu sojas pupiņu satur folātu (90 procenti no ieteicamās dienas devas), tiamīnu (divas trešdaļas no IDD), kā arī B-6 vitamīnu (30 procenti no IDD). Tās satur arī 70 procentus no ieteicakās K vitamīna diennakts devas – šis vitamīns sekmē asins recēšanu un novērš  asiņošanas traucējumus.

Minerālvielas

Tasīte grauzdētu sojas pupiņu ir īsta svarīgāko minerālvielu dārgumu lāde. Tā satur varu daudzumā, kas divreiz pārsniedz ieteicamo diennakts devu, kā arī magniju, fosforu, mangānu un cinku daudzumā, kas vienāds ar 100% no ieteicamās diennakts devas. Šie minerāli ir vitāli svarīgi kaulu veselībai, muskuļu augšanai, nervu sistēmas darbībai, brūču dzīšanai, kā arī optimālai uzņemtās pārtikas pārveidošanai enerģijā. Tāpat šāds daudzums pupiņu satur arī vairāk nekā pusi ik dienu organismam nepieciešamā selēna, dzelzs un kālija, kā arī 25 procentus ieteicamās kalcija diennakts devas, tādējādi sniedzot vēl papildu atbalstu sirds, asinsrites un nervu sistēmas veselībai.

Izoflavoni

Grauzdētas sojas pupiņas, neskaitot to vitamīnu un minerālvielu saturu, sniedz arī citus labumus Tavai kardiovaskulārajai veselībai. Proti, tās satur izoflvanus – augu izcelsmes vielas, kurām, kā liecina “Journal of the American Medical Association” 2007. gada izdevumā publicēts pētījums, piemīt spēja pazemināt gan asinsspiedienu, gan holesterīna līmeni. Pētnieki noskaidroja, ka sievietēm ar paaugstinātu asinsspiedienu astoņas nedēļas pēc kārtas apēdot ½ tasīti grauzdētu sojas pupiņu dienā izdevās pazemināt asinsspiedienu par 6,8 procentiem, bet ZBL holesterīna līmeni – par 11 procentiem, mudinot pētniekus secināt, ka grauzdētas sojas pupiņas pasargā no kardiovaskulāro slimību attīšanās.

 

Comments (0)

Please note, comments must be approved before they are published.