Daudzu cilvēku mērķis ir tauku dedzināšana un tajā pašā laikā muskuļu masas pieaugums. Visbiežāk visas cilvēku veselības izvēles ir saistītas ar šiem diviem mērķiem. Tomēr ir svarīgi saprast, ka dažas izvēles var ietekmēt citus rezultātus, tāpēc var būt grūti saglabāt līdzsvaru.

Tātad, kas ir lielākais traucēklis? Ir ļoti svarīgi, lai organisms būtu nodrošināts ar pietiekami daudz uztura, lai stimulētu muskuļu augšanu tajā pašā laikā, dedzinot taukus, lai izmantotu to rezerves enerģijas iegūšanai, nevis tikai muskuļu masas pieaugumam.

Dažas izmaiņas Jūsu uztura, vingrojumu un citos ieradumos var palīdzēt apvienot šos divus procesus. Mēs Jums ieteiksim 6 ieradumus, kurus Jums vajadzētu iekļaut savā ikdienā, lai palīdzētu sasniegt Jūsu mērķus!

1 - Palielināt olbaltumvielu uzņemšanu uzturā

Vai zinājāt, kaolbaltumvielu uzņemšana ir vitāli nepieciešama muskuļu augšanas stimulācijai? Olbaltumvielām bagātas diētas palīdz veidot lieso muskuļu masu, nodrošinot Jūsu sāta sajūtu un palīdz arī sadedzināt taukus. Būtībā olbaltumvielas ir kompleksas molekulas, kuru sastāvā ir aminoskābes. Šīm sastāvdaļām ir būtiska nozīme ķermeņa audu, hormonu līmeņa, kā arī citu bioloģisko procesu uzturēšanā.

2 - Treniņu mērķis ir muskuļu augšana, nevis kaloriju dedzināšana

Šķietami nebeidzamie treniņi ar mazu darba svaru un daudzām atkārtošanas reizēm nav veids, kā veicināt muskuļu masas augšanu. Drīzāk ir svarīgi, lai vingrinājumi, piemēram, pietupieni, vilkme, izklupieni, plecu un spiešanas guļus vingrinājumi būtu izpildīti ar lielāku svaru. Šie vingrinājumi ļauj izmantot lielāku darba svaru un tādējādi stimulēt muskuļu masas attīstību. Tieši tādēļ šiem vingrinājumiem ir jābūt kā pamatam treniņos.

3 - Samaziniet uzņemto ogļhidrātu daudzumu

Lai sadedzinātu ķermeņā taukus, ir jāsamazina uzņemto ogļhidrātu daudzums. Tas nenozīmē to izslēgšanu no uztura, jo tie joprojām ir svarīgs enerģijas avots, lai piegādātu nepieciešamo enerģiju muskuļu masas augšanai un novērstu ķermeņa enerģijas rezervju izsīkšanu. Zinot glikēmisko indeksu un pārtikas produktu glikēmisko slodzi, veiciet veselīgāku izvēli. Pārtikas produkti ar zemāku glikēmisko indeksu un glikēmisko slodzi parasti ir šķiedrvielām un uzturvielām bagāti, lai nodrošinātu Jūs ar nepieciešamo enerģiju dienas laikā. Tādi produkti ir, piemēram: auzas, kvinoja, pilngraudu graudi, pupas un brūnie rīsi.

4 - Iekļaujiet veselīgos taukus savā uzturā

Pastāv uzskats, ka, lai dedzinātu taukus ir nepieciešams atteikties no visiem produktiem, kuri tos satur. Tauku neuzņemšana apdraudēs Jūsu veselību, kā arī vairākas svarīgas organisma funkcijas un izslēgs iespēju saņemt no to uzņemšanas enerģiju. Ķermenis tos izmanto, lai sagremotu, absorbētu un transportētu taukos šķīstošos A, D, E un K vitamīnus. Tauki tiek izmantoti šūnu membrānu būvēšanā, kā arī orgānu aizsargslāņa izveidošanai. Pārliecinieties par to, ka uzņemat labos taukus, izvēloties produktus ar augstu omega-3 saturu, piemēram, lasis, sardīnes, rieksti, zemesriekstu eļļa, čia sēklas, avokado, olīveļļa vai kokosriekstu eļļa.

5 - Sekojiet līdzi savam uzņemtajam kaloriju daudzumam

Kaloriju uzņemšanas ziņā galvenais ir atrast līdzsvaru starp nepieciešamo muskuļu augšanai un uzkrāto tauku izlietošanas stimulāciju, kas nozīmē nepārspīlēt ar uzņemto kaloriju daudzumu. Ņemiet vērā, ka svara zaudēšana ir mazāk svarīga par muskuļu attīstīšanu un masas pieaugumu. Šim procesam būs nepieciešams uzņemt sev nepieciešamo uzturelementu daudzumu, kas radīs kopējo uzņemto kaloriju daudzumu un tas var katram variēt.

6 - Izvēlēties augstas intensitātes treniņus (HIIT)

Tie, kuri cenšas zaudēt svaru, bieži vien kļūdās, veicot ļoti ilgstošus kardio treniņus. Tāds treniņu veids veicina tauku dedzināšanu, bet tajā pat laikā var samazināt vairāk muskuļu masas, nekā tauku. Augstas intensitātes intervāla treniņa (HIIT) piekritēji saka, ka labākais veids, kā sasniegt savus mērķus ir apvienot dažādus treniņu veidus- muskuļu masas papielināšana un tauku masas zaudēšana, trenējoties pilnvērtīgi un pareizi, veicot kardio, stiepšanās un spēka vingrinājumus.

Komentāri (0)

Ņem vērā, ka komentāriem jābūt apstiprinātiem pirms publicēšanas.