Grauzdētas sojas pupiņas ir garda uzkoda!

Grauzdētas sojas pupiņas ir garda uzkoda!

Grauzdētas sojas pupiņas ir bagātas vitamīniem, minerālvielām, olbaltumvielām un labajiem taukiem, turklāt tās satur arī izoflavonus, kuri ilgtermiņā spēj pasargāt no kardiovaskulāro slimību attīstības. Šķiedrvielu saturs šajās pupiņās piešķir apjomu un sniedz jums ilgstošu sāta sajūtu, savukārt ogļhidrāti un olbaltumvielas kalpo kā barības vielas smadzenēm un muskuļiem, vienlaikus palīdzot saglabāt enerģiju. Daudzos pārtikas preču veikalos grauzdētas sojas pupiņas ir nopērkamas ar dažādām garšām, tomēr jāņem vērā, ka reizēm tām mēdz būt visai augsts sāls saturs, kā arī pievienotas mākslīgas krāsvielas, aromāti un konservanti, tādēļ pirms to iegādes iesakām vienmēr izlasīt etiķeti un pārliecināties par jūsu izvēlētā produkta uzturvērtību.

Enerģija, olbaltumvielas un labie tauki

Viena tasīte grauzdētu sojas pupiņu satur 68 gramus olbaltumvielu un 14 gramus šķiedrvielu. Tas ir vairāk olbaltumvielu kā 200 gramos liellopa gaļas un vairāk šķiedrvielu nekā 4 porcijās kliju pārslu. Ja jums ne vienmēr pietiek laika pilnvērtīgām ēdienreizēm, tase sojas pupiņu ir lielisks veids, kā vairot enerģiju un uzņemt 776 kalorijas. Šādā porcijā nav holesterīna, un tā satur 37 gramus tauku, no kuriem tikai 5 grami ir piesātinātie tauki. Lielāko daļu tauku satura sojas pupiņās veido sirds veselībai draudzīgās taukskābes, piemēram, linolskābe, kura var palīdzēt pazemināt triglicerīdu līmeni asinīs, kā arī uzturēt ZBL (zema blīvuma lipoproteīnu) holesterīna līmeni veselībai drošās robežās.

B vitamīns un K vitamīns

Sojas pupiņas lielā daudzumā satur B grupas vitamīnus. Tasīte grauzdēto pupiņu satur vairāk nekā 100 procentus no riboflavīna ieteicamās dienas devas – šis vitamīns palīdz jūsu organismam ražot enerģiju un, kā apliecina Merilendas universitātes Medicīnas centra pētījums, darbojas kā antioksidants, cīnoties ar kaitīgajiem brīvajiem radikāļiem. Tāpat grauzdētās sojas pupiņas satur folātu (90 procenti no ieteicamās dienas devas), tiamīnu (divas trešdaļas no IDD), kā arī B-6 vitamīnu (30 procenti no IDD). Tās satur arī 70 procentus no rekomendētās K vitamīna dienas devas – šis vitamīns sekmē asins recēšanu un novērš  asiņošanas traucējumus.

Minerālvielas

Tasīte grauzdētu sojas pupiņu ir īsta svarīgāko minerālvielu dārgumu lāde. Tā satur varu daudzumā, kas divreiz pārsniedz ieteicamo dienas devu, kā arī magniju, fosforu, mangānu un cinku daudzumā, kas vienāds ar 100% no ieteicamās dienas devas. Šie minerāli ir vitāli svarīgi kaulu veselībai, muskuļu augšanai, nervu sistēmas darbībai, brūču dzīšanai, kā arī optimālai uzņemtās pārtikas pārveidošanai enerģijā. Tāpat šāds daudzums pupiņu satur arī vairāk nekā pusi ik dienu organismam nepieciešamā selēna, dzelzs un kālija, kā arī 25 procentus ieteicamās kalcija diennakts devas, tādējādi sniedzot vēl papildu atbalstu sirds, asins un nervu veselībai.

Izoflavoni

Grauzdētas sojas pupiņas, neskaitot to vitamīnu un minerālvielu saturu, sniedz arī citus labumus jūsu kardiovaskulārajai veselībai. Proti, tās satur izoflvanus – augu izcelsmes vielas, kurām, kā liecina “Journal of the American Medical Association” 2007. gada izdevumā publicēts pētījums, piemīt spēja pazemināt gan asinsspiedienu, gan holesterīna līmeni. Pētnieki noskaidroja, ka sievietēm ar paaugstinātu asinsspiedienu, astoņas nedēļas pēc kārtas apēdot ½ tasīti grauzdētu sojas pupiņu dienā, izdevās pazemināt asinsspiedienu par 6,8 procentiem, bet ZBL holesterīna līmeni – par 11 procentiem, mudinot pētniekus secināt, ka grauzdētas sojas pupiņas pasargā no kardiovaskulāro slimību attīstības.

 

Iepriekšējais raksts 11 pierādīti veselības ieguvumi no ķiploka
Nākamais raksts Glikomannāns: Kas ir šķīstošās šķiedrvielas?

Atstāj komentāru

Komentāri ir jāapstiprina, pirms parādīšanas

* Nepieciešamie lauki