Proteīna pulveru veidi

Proteīna pulveru veidi

Iespējams, daudzi nemaz nezina, ka proteīna pulveru veidi ir dažādi – tie atšķiras gan ar sastāvu, gan uzsūkšanās ātrumu, kā arī ar citām svarīgām īpašībām. Kādi tad ir zināmākie proteīna pulveru veidi?

Sūkalu proteīna pulveris: Šis ir populārākais proteīna pulveru veids, kas iegūts no piena sūkalām. To lieto gan iesācēji, gan profesionāļi, jo to var lietot kā pirms, tā arī pēc treniņiem, turklāt tā cena ir ļoti pieejama. Speciālisti neiesaka šo proteīna veidu lietot pirms gulētiešanas.

Kazeīna proteīns: Pateicoties lēnajai uzsūkšanās spējai, šis proteīna pulveris ir ideāli piemērots lietošanai pirms došanās gulēt. Tas sastāv no 80% micelārā kazeīna un 20% sūkalu proteīna. Kazeīna uzsūkšanās ilgums ir 5-7 stundas, tāpēc tas palīdzēs muskuļiem augt un atgūt spēkus laikā, kamēr tu gulēsi.

Sūkalu proteīna izolāts: Šis proteīna pulveris tiek izgatavots no augstākās kvalitātes sūkalu olbaltumvielu izolāta, kurā ir niecīgs laktozes, tauku un cukura līmenis (izolātā atrodams tikai dabiskais piena cukurs). Pateicoties izolāta ātrās uzsūkšanās īpašībām, tas ir ideāli piemērots lietošanai neilgi pirms treniņa un īsu laiku pēc treniņa. Bioloģiskās vērtības ziņā šis ir viens no augstvērtīgākajiem proteīna pulveriem.

Olu proteīns: Olu proteīns jeb albumīns ir viens no senāk zināmajiem proteīna pulveru veidiem, kurš iegūts no olu baltumiem. To var lietot gan pirms, gan pēc treniņiem, bet speciālisti neiesaka to lietot pirms došanās gulēt. Labākā olu proteīna pulvera īpašība noteikti ir tajā atrodamais aminoskābju daudzums.

Rīsu proteīns: Šis proteīna pulveris ideāli piemērots veģetāriešiem un vegāniem, bet to aktīvi lieto arī cilvēki, kas ēd arī gaļu un dzīvnieku izcelsmes produktus. Rīsu proteīns tiek iegūts no brūnajiem rīsiem un tas satur daudz aminoskābju, kā arī tas ir ideāli piemērots cilvēkiem, kas ir alerģiski pret dažādiem pārtikas produktiem un nepanes laktozi. Rīsu proteīns slikti šķīst ūdenī, tāpēc vairāk tas piemērots smūtijiem, kā arī dažādu ēdienu gatavošanai, piemēram, pankūkām.

Katram no šiem proteīna veidiem ir savas labās īpašības, tāpēc, izvēloties proteīnu, jāņem vērā fiziskās sagatavotības līmenis, individuālās vēlmes, kā arī dažādas organisma īpatnības. Iespējams pamīšus lietot arī dažādus proteīna pulveru veidus – piemēram, sūkalu proteīnu pa dienu, bet kazeīnu pirms došanās gulēt. 

Iepriekšējais raksts CLA: vai šī taukskābe var jums palīdzēt notievēt?

Atstāj komentāru

Komentāri ir jāapstiprina, pirms parādīšanas

* Nepieciešamie lauki