Kad lietot Leicīnu?

Kad lietot Leicīnu?

Leicīns ir neaizstājamā aminoskābe, kam ir būtiska nozīme muskuļu augšanas procesos. Tā kā tā ir sazarotas ķēdes aminoskābe, leicīns ir būtisks uztura bagātinātājs, kuru lieto kultūristi. Līdzīgi kā citas sazaroto ķēžu aminoskābes, leicīns tiek metabolizēts tieši muskuļus nevis aknās, tādēļ tam ir augstāka biopieejamība. Leicīns nelielos daudzumos atrodams visos olbaltumvielu avotos, taču leicīna uzņemšana atsevišķi vai kāda BCAA kompleksa sastāvā kultūristiem sniedz papildu priekšrocības. Lai gan svaigos pārtikas produktos esošais leicīns atbrīvojas vairāku stundu garumā, leicīna uztura bagātinātāji iedarbojas un uzsūcas ātri.

Leicīns pirms treniņa

Lai stimulētu muskuļu augšanu, ieņemiet 2,5 gramus leicīna aptuveni 30 minūtes pirms treniņa. Leicīns darbojas kā ierosinātājs, kas tiek metabolizēts tieši muskuļaudos, palīdzot aktivizēt organisma mTOR ceļu, izraisot olbaltumvielu sintēzi un veicinot muskuļu atjaunošanos, kā arī jaunu muskuļaudu augšanu. Minētos 2,5 gramus leicīna var lietot arī pirms un/vai kardiovaskulāro treniņu laikā. Kardiovaskulārie treniņi ir svarīga kultūrisma sastāvdaļa, jo tie palīdz paātrināt ķermeņa tauku samazināšanu un iegūt izteiktākus muskuļus. Lielākā daļa atlētu bez kardiovaskulārajiem treniņiem nespēj saglabāt slaidu augumu, savukārt pārāk daudz kardiovaskulāro treniņu var veicināt grūtajos treniņos izveidoto muskuļu noārdīšanos. Leicīns palīdz nodrošināt, ka muskuļaudi netiek izmantoti kā enerģijas avots.

Leicīns treniņa laikā

Pievienojiet 5 gramus leicīna dzērienam, kuru jūs malkojat treniņa laikā. Leicīns var tikt izmantots kā muskuļu enerģijas avots, taču – kas pats svarīgākais – tas samazina olbaltumvielu sašķelšanas ātrumu skeleta muskuļaudos. Pētījumi liecina arī, ka leicīns samazina intensīvām fiziskām aktivitātēm sekojošo muskuļu sāpīgumu.

Leicīns pēc treniņa

Iejauciet vēl 5 gramus leicīna proteīna kokteilī uzņemšanai pēc treniņa. Ogļhidrātu, olbaltumvielu un leicīna kombinācija tiek uzskatīta par visefektīvāko risinājumu muskuļu olbaltumvielu sintēzes sekmēšanā. Vienkāršiem vārdiem: uzņemot leicīnu, iespējams panākt lielāku muskuļu masas pieaugumu.

Leicīns pirms gulētiešanas

Ieņemiet 5 gramus leicīna pirms gulētiešanas. Tas palīdzēs sekmēt muskuļus veidojošo hormonu sintēzi, kā arī paātrinās muskuļu atjaunošanos miega laikā, kad organisms atjauno intensīvos spēka treniņos bojātos muskuļaudus.

Leicīns starp ēdienreizēm

Tāpat leicīnu var uzņemt arī ēdienrežu laikā vai starp tām, lai veicinātu ātrāku atjaunošanos un sekmētu olbaltumvielu sintēzi. Bet, iekļaujot leicīnu diētā ar zemu ogļhidrātu saturu, iespējams novērst muskuļu zudumu un saglabāt nepieciešamo enerģiju. Šim nolūkam lietojiet 1,2 līdz 2,5 gramus leicīna.

Nākamais raksts L-glicīns: ieguvumi un riski

Atstāj komentāru

Komentāri ir jāapstiprina, pirms parādīšanas

* Nepieciešamie lauki