Olbaltumvielu batoniņi ar zemu cukura saturu: apskatīsim poliolus jeb cukurspirtus

Olbaltumvielu batoniņi ar zemu cukura saturu: apskatīsim poliolus jeb cukurspirtus

Laikā, kad ir sīva konkurence sporta uztura un aktīvā dzīvesveida palīglīdzekļu nozarē līdz ar pieaugošo cilvēku skaitu, kuri apzināti izvēlas veselīgu dzīvesveidu, zīmoliem ir jāpiedāvā patērētājiem uztura bagātinātāji un uzkodas, kurām piemīt ne tikai lieliska garša, bet arī uzturvērtība.

Polioli ir viena no galvenajām sastāvdaļām, kuru arvien biežāk izmantoto olbaltumvielu batoniņu ražošanā. Bet kas ir šie polioli? Tie ir hidrogenēti ogļhidrāti, kurus izmanto kā cukura aizstājēju, ko dabiski var atrast augļos un ogās.

Polioli ir bezcukura saldinātāji. Polioli ir ogļhidrāti, bet ne cukuri. Tos lieto tieši tādos pašos daudzumos kā cukuru, atšķirībā no acesulfāma kālija, aspartāma, saharīna un sukralozes, kurus ražošanā izmanto ļoti mazos daudzumos.

Cukura aizstājēji (polioli) satur mazāk kaloriju uz gramu nekā cukurs, neizraisa zobu bojāšanos un pēkšņu glikozes līmeņa paaugstināšanos asinīs. Tā kā tie sniedz patiesi labu garšu, cilvēki var dažādot veselīgu uzturu, pavisam neizslēdzot saldo garšu no ikdienas uztura.

Poliolus saturošu produktu priekšrocības salīdzinājumā ar produktiem, kas satur cukuru:

  • Neveicina kariesa veidošanos (zobu veselībai draudzīgi);
  • Zems glikēmiskais indekss (svarīgi cilvēkiem ar diabētu vai sirds un asinsvadu slimībām);
  • Zema enerģētiskā vērtība (īpaši svarīgi Jūsu diētas ievērošanai, samazinot uzņemto kaloriju daudzumu);
  • Lēni šķīstošie ogļhidrāti.

Tomēr, tā kā polioli tiek klasificēti kā lēni šķīstošie ogļhidrāti, ieteicams lietot ne vairāk kā 40-50 g poliolus saturošus produktus dienā pieaugušajiem jeb 30 g poliolu dienā, lai izvairītos no diskomforta sajūta kunģa-zarnu traktā.

Kuņģa-zarnu trakta diskomforta simptomi, ja tādi ir, parasti ir viegli un īslaicīgi. Ja personas gremošanas sistēma ir jutīgāka, tam vajadzētu patērēt mazāku daudzumu poliolu saturošus produktus. Lielākā daļa cilvēku parasti pielāgojas dažu dienu laikā, līdzīgi kā ēdot šķiedrvielām bagātus produktus. Cilvēkiem, kuriem ir diagnosticēts diabēts, saskaņā ar ārstu norādījumiem, savā uzturā iekļauj ļoti nelielu daudzumu zema tauku satura pārtikas produktu, kas satur poliolus, un pakāpeniski palielina to daudzumu laikā.

Šķiet, ka poliolu izmantošana pārtikas produktu izstrādē kļūst arvien izplatītāka, ar mērķi samazināt cukura daudzumu un, tādējādi, piesaistītu vairāk patērētāju. Sportistiem, kuri dienas laikā patērē lielu enerģijas daudzumu, uzkodu patērēšana ar lielāku cukura daudzumu noteikti nenozīmēs pasaules galu, bet gan palīdzēs atjaunot muskuļu šķiedras un atjaunot spēka un enerģijas rezerves. Tomēr lielo zīmolu patērētājiem ir jāpatur prātā blakusefekti lielam poliolu daudzumam uzturā.  

Iepriekšējais raksts Cik daudz olbaltumvielu Jums ir nepieciešams uzņemt pēc treniņa?
Nākamais raksts Kad lietot Leicīnu?

Atstāj komentāru

Komentāri ir jāapstiprina, pirms parādīšanas

* Nepieciešamie lauki